عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 19 دی 1400
بازدید : 219
نویسنده : mozhgan

در دوران بارداری که یک از حساس‌ترین دوران زندگی زن‌ها است تغییرات زیادی در بدن به وجود می‌آید. از جمله مشکلات شایع در دوران بارداری دندان درد است که مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی و بالا رفتن سطح هورمون‌ها احتمال درد دندان بیشتر شده و نهایتا منجر به حساس شدن لثه‌ها و افزایش بزاق می‌شود. حساس شدن لثه‌ها در این دوران ایجاد تورم و التهاب و در مواردی هم خونریزی لثه را منجر می‌شود. در دوران بارداری باید مراقب خیلی چیزها باشید و در راس همه آنها مراقبت از دندان‌ها و لثه‌ها است. زنانی که تصمیم به باردار شدن دارند باید قبل از بارداری از سلامت دندان‌های خود مطمعن شده و حتما به متخصص دندانپزشکی در بارداری مراجعه کنند.

علت درد دندان در دوران بارداری

از مهمترین علل درد دندان در دوران بارداری پوسیدگی دندان است. پوسیدگی دندان در این دوران به علل مختلفی به وجود می‌آید که در این مطلب بهترین متخصص ارتودنسی دندان به آنها می‌پردازد.

تغییر رژیم غذایی: در دوران بارداری عوامل هورمونی و روانی باعث ایجاد تغییر در رژیم غذایی فرد می‌شوند. در این دوران سطح استفاده از شکر به علت تغییراتی که گفته شد افزایش پیدا می‌کند. به همین علت زنان باردار در این دوران با خطر دندان درد به علت پوسیدگی دندان مواجه می‌شوند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی تا چه سنی

التهاب لثه بارداری: در دوران بارداری تغییرات هورمونی باعث ایجاد التهاب و درد لثه می‌شود. به این شرایط اصطلاحا التهاب لثه بارداری گفته می‌شود. در صورت عدم درمان امکان پیشرفت و تبدیل شدن آن به یک بیماری پریودنتال که یک عفونت جدی و آبسه لثه است وجود خواهد داشت. عفونت به وجود آمده می‌تواند باعث ایجاد درد دندان در دوران بارداری شود. بیش از نیمی از زنان باردار با علائم التهاب لثه در دوران بارداری مواجه می‌شوند. کمبود کلسیم: برای شکل گیری استخوان‌های کودک کلسیم ماده‌ای ضروری است. بنابراین زنان باردار باید مصرف کلسیم در رژیم غذایی خود را افزایش دهند. از طرفی کمبود کلسیم در زنان باردار باعث از بین رفتن مینای دندان و در نهایت پوسیدگی و درد دندان می‌شود. بسیاری از زنان باردار در این دوران دچار کمبود کلسیم شده و نهایتا درد دندان را تجربه می‌کنند. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان: در این دوران زنان باردار به بسیاری از بوها، و طعم و مزه‌ها حساس می‌شوند. به همین علت به بو و مزه خمیردندان حساس شده و تمایلی برای مسواک زدن دندان‌های حود ندارند. در نتیجه عدم رعایت بهداشت دهان و دندان در این دوران منجر به ایجاد درد دندان می‌شوند.

منبع: مجله اینترنتی ارتودنسی دندان





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com